8 Stappen om Zelf een Droom Website te Maken - Branding & Website Tips

8 Stappen om Zelf een Droom Website te Maken

Laat je niet een website maken door een webdesigner (hey, hallo!)? Maar ga je zelf aan de slag? Dan kan dit project best overweldigend zijn. Waar begin je? Hoeveel kleuren zal je gebruiken? Hoe krijg je een professionele uitstraling? Oh dear…

Ik ben er voor je! In deze blogpost geeft ik je basics tips om je website professioneel neer te zetten zonder huilen. Een nieuwe website is misschien een grote klus, maar het ook super leuk om een frisse, nieuwe website te lanceren. Hou het vooral simpel en pak het stap voor stap. Daar gaan we…

#1 Branding

Oooh daar heb je het weer! Branding. Jep, je leest het overal. Maar het is dan ook echt heel, heel erg belangrijk om te weten wie je verliefd wil maken op jouw website. Ben je bijvoorbeeld een lifestyle coach en breng je rust in iemands chaotische leventje? Dan gebruik je ook rustige kleuren op je website, zonder te veel poespas.

Natuurlijk is het goed om jezelf de vraag te stellen wie je ideale klant is. Maar het begint allemaal bij jou. Waar wil je om bekend staan? Waar spring je voor uit bed? Wat kan je heel goed? Waar krijg je vaak complimentjes voor? Met deze laserfocus kan je straks heel gemakkelijk design keuzes maken, beloofd.

Pinterest is mijn grote vriend. Zo heerlijk al die inspiratie! Met een heldere strategie en ideale klant in gedachten ga je pinnen. Maar niet zomaar in het wilde weg! Wees kritisch wat je pint. Bekijk mijn Pinterest account voor een ton aan inspiratie. Probeer niet 20 keer dezelfde kleur te pinnen, 1 of 2 pins is genoeg. Hierdoor wordt het gehele board een totaal plaatje van je design wensen. Op die manier vertaal je heel simpel strategie naar design.

Nu is het tijd om na te denken over de layout van je website. Hiervoor heb je de content nodig! Superbelangrijk want de content bepaald hoeveel ruimte en foto’s je nodig hebt. Stel dit dus niet uit tot het laatste moment.

Bedenk eerst wat het belangrijkste doel is van je website en deel dit op in subdoelen. Het hoofddoel is bijvoorbeeld: offerte aanvragen. Bedenk daarna wat er nodig is om deze actie te doen? Is het belangrijk dat ze over jou lezen (ja, altijd 😉 Of is het goed om ze te informeren via blogposts? Of kan je het beste eerst je portfolio laten zien? Of wil je ze eerst een voorproefje geven met een freebie? Stel hierin je prioriteiten en maak zo een weggetje naar het hoofddoel.

 

xo Dianta

Copyright © 2019 THE roar 

based in Rotterdam, The Netherlands

contact

privacy

voorwaarden

pinterest