8 Stappen om Zelf een Droom Website te Maken - Branding & Website Tips

8 Stappen om Zelf een Droom Website te Maken

Lanceer met een klein budget een WAUW website!

Zelf een nieuwe website maken kan overweldigend zijn! In deze blogpost geeft ik je basics tips om je een WAUW website te lanceren voor een klein budget...

Laat je niet een website maken door een webdesigner (hey, hallo!)? Maar ga je zelf aan de slag? Dan kan dit project best overweldigend zijn. Waar begin je? Hoeveel kleuren zal je gebruiken? Hoe krijg je een professionele uitstraling? Oh dear…

Ik ben er voor je! In deze blogpost geeft ik je basics tips om je website professioneel neer te zetten zonder huilen. Een nieuwe website is misschien een grote klus, maar het ook super leuk om een frisse, nieuwe website te lanceren. Hou het vooral simpel en pak het stap voor stap. Daar gaan we…

#1 Branding

Oooh daar heb je het weer! Branding. Jep, je leest het overal. Maar het is dan ook echt heel, heel erg belangrijk om te weten wie je verliefd wil maken op jouw website. Ben je bijvoorbeeld een lifestyle coach en breng je rust in iemands chaotische leventje? Dan gebruik je ook rustige kleuren op je website, zonder te veel poespas.

Met deze gratis Branding Vragenlijst wordt alles kristalhelder voor je. Natuurlijk wordt de vraag gesteld wie je ideale klant is. Maar het begint allemaal bij jou. Waar wil je om bekend staan? Waar spring je voor uit bed? Wat kan je heel goed? Waar krijg je vaak complimentjes voor? Met deze laserfocus kan je straks heel gemakkelijk design keuzes maken, beloofd.

#2 Pinterest

Pinterest is mijn grote vriend. Zo heerlijk al die inspiratie! Met een heldere strategie en ideale klant in gedachten ga je pinnen. Maar niet zomaar in het wilde weg! Wees kritisch wat je pint. Bekijk mijn Pinterest account voor een ton aan inspiratie. Probeer niet 20 keer dezelfde kleur te pinnen, 1 of 2 pins is genoeg. Hierdoor wordt het gehele board een totaal plaatje van je design wensen. Op die manier vertaal je heel simpel strategie naar design.

#3 Indeling + Content

Nu is het tijd om na te denken over de layout van je website. Hiervoor heb je de content nodig! Superbelangrijk want de content bepaald hoeveel ruimte en foto’s je nodig hebt. Stel dit dus niet uit tot het laatste moment.

Bedenk eerst wat het belangrijkste doel is van je website en deel dit op in subdoelen. Het hoofddoel is bijvoorbeeld: offerte aanvragen. Bedenk daarna wat er nodig is om deze actie te doen? Is het belangrijk dat ze over jou lezen (ja, altijd 😉 Of is het goed om ze te informeren via blogposts? Of kan je het beste eerst je portfolio laten zien? Of wil je ze eerst een voorproefje geven met een freebie? Stel hierin je prioriteiten en maak zo een weggetje naar het hoofddoel.

#4 Design

Ik kan hier honderd blogposts over maken. Maar ik zal het kort en simpel houden, met mijn 3 meest belangrijke ontwerp regels:

  1. Hou de kleuren rustig. Beter iets te weinig kleur dan teveel.
  2. Kies een leesbaar, niet te klein lettertype. Gebruik maximaal 3 soorten lettertypes.
  3. Gebruik veel witruimte. Dit geeft impact en professionaliteit aan je content.

.

#5 Foto’s

Ook over dit onderwerp kan ik uuuuuuren vertellen! Komt hierop neer: investeer in mooie foto’s. Dit mogen stockfoto’s zijn maar liever nog unieke foto’s gemaakt door een fotograaf. Dit kunnen foto’s zijn van jezelf en/of van je onderneming. Ik raad echt aan om hiervoor rekening te houden in je budget. Slechte, wazige, niet relevante foto’s breken je mooie website en staat niet professioneel. Wil je meer informatie over een fotoreportage? Dat kan! Bekijk hier mijn fotografie services.

#6 Navigatie

Maak de navigatie van je website zo simpel en duidelijk mogelijk. Heb je veel pagina’s? Verdeel dan de navigatie in een hoofd- en submenu. Als bezoekers niet lekker kunnen doorklikken op je website, dan gaan ze snel een deurtje verder. Gebruik deze gratis Website Checklist om dit te voorkomen.

Extra tip: Zet op elke pagina een actieknop (call-to-action). Op je portfolio zet je bijvoorbeeld de actie contact opnemen. Op de over mij pagina kan doorverwijzen naar je favoriete blogposts.  Zolang bezoekers maar kunnen klikken en het weggetje naar je hoofddoel gemakkelijk kunnen lopen.

#7 Mobiel vriendelijk

Check of je website mobiel vriendelijk is! 65% van de consumenten beginnen met zoeken op hun mobiel en schakelen daarna over naar een desktop of ipad. Of ze komen langs je winkel of geven je een belletje. Zorg er daarom voor dat de content optimaal op mobiel wordt weergegeven, dat alles goed leesbaar is en ook hier het hoofddoel en het weggetje ernaar toe soepel verloopt.

#8 Lancering

Voordat je je website lanceert, check alles! Spelling, links en design foutjes. Laat je vriend, moeder of buurvrouw door de website klikken om te kijken of alles klopt. Ready, set, go!! Nu is het tijd om je website de wereld in te slingeren. Download de gratis Lancering Checklist om er een feestje van te maken!

.

Wil je van dit nieuwe website project helemaal een eitje maken? Kies dan voor Showit! Ik heb 10 redenen voor je op een rijtje gezet om voor Showit te kiezen.

In de shop vindt je Showit templates speciaal voor jou ontworpen. Hiermee kan je voor een klein budget snel een statement website lanceren! Zie je het zelf doen helemaal niet zitten? Bekijk dan mijn custom website service en ik maak een spetterende website voor je.

Veel succes!!!

xo Dianta

Ik help jou graag bij het visualiseren van de look & feel van je onderneming. Klik op de knop en ik maak een gratis moodboard voor je!

gratis

moodboard

ja! ik wil deze freebie

Copyright © 2019 THE roar 

based in Rotterdam, The Netherlands

contact

privacy

voorwaarden

instagram

pinterest