5 tips voor een spetterende over mij pagina - Branding & Website Tips

5 tips voor een spetterende over mij pagina

Zo vaak zie ik een saaie, standaard over mij pagina’s en dat is ontzettend zonde! Who cares dat je lekker spontaan bent en dat je je werk zo leuk vindt. Ik wil weten waarom je doet wat je doet, hoe je van waarde bent voor mij en ik wil een connectie maken met je. Zet dat op je website en je hebt een kanjer over mij pagina! 

Belanden potentiele klanten op een over mij pagina die even snel in elkaar is geflanst, mis je dus zeker een mooie kans! Maar misschien vind je het lastig om over jezelf te vertellen? Heb je geen idee wat interessant is om te vertellen? Nooo worries, ik ben hier om je te helpen en heb 5 tips voor je, let’s go…

.

#1 Wie is je ideale klant?

Hoe kan je tegen iemand vertellen wie je bent, als je niet weet tegen wie je praat? Maak je ideale klant specifiek door hem/haar te omschrijven en zelfs een naam te geven! Dit helpt enorm bij het schrijven van de tekst voor deze pagina.

Stel je staat in een leuke tent met een drankje in je hand te kletsen met jouw ideale klant, wat vertel je? Sta je te kletsen met een oude grijze man of een hippe jonge vrouw? Door jezelf dit in te beelden heb je meteen de juiste tone-of-voice te pakken en deel je vanzelf persoonlijke interesses die hij of zij interessant zou vinden om een connectie te maken.

.

“People do not buy goods and service. They buy relations, stories and magic.” 

-SETH GODIN

.
#2 Geef connectiepunten

Potentiele klanten zijn opzoek naar een emotionele connectie, ze willen zich begrepen voelen. Hoe vaak ben je niet weggelopen uit een kledingwinkel als de verkoopster zonder te kijken roept ‘leuk mevrouw, staat u goed!’ Terwijl de tranen in je ogen staan omdat die broek je volledige circulatie afknelt. En hoe vaak ga je terug naar het winkeltje waar je altijd een leuk babbeltje hebt met de verkoopster die ook yoga doet en die eerlijk tegen je zegt dat het topje eigenlijk een rokje is… Juist!

Vraag je je misschien af welke interesses je wel of juist niet moet deelt? Ik zou zeggen, maak het niet te ingewikkeld. Bedenk wat voor jouw product/dienst relevant kan zijn met je ideale klant in gedachten. Wil je hier meer hulp bij, download dan de gratis Branding Vragenlijst. Hiermee maak je super helder wat jouw special sparkle is en hoe je dit vertaald naar de wensen van je ideale klant.

.

#3 Uniek en toch relevant

Iedereen houdt van een zonnige dag, een kop thee en een goeie mop, toch? Oké bijna iedereen 😉 Vertel hoe je anderen kan helpen. Wees eerlijk en vertel jouw verhaal op jouw manier. Ik ben bijvoorbeeld echt heel goed nat gegaan met mijn eerste onderneming. Ondernemen is niet iets wat je ‘even’ doet en dat herkennen mijn boss lady klanten. Maar zou ik een lifestyle coach zijn voor gepensioneerde dames, dan is dat verhaal helemaal niet relevant. Dan kan ik beter vertellen dat ik altijd in ben voor een potje rummikub (serieus!) Op die manier ben je uniek, oprecht en connect je met relevantie.

.

#4 Maak het mooi

Klap niet een hele lap tekst op de pagina, maar maak het mooi! Bedenk hoe je de pagina kan indelen in stukjes waar je over jezelf verteld. Met Showit kan je helemaal los want hiermee heb je 100% creatieve vrijheid, lees hier hoe dat werkt. Ben je meer gebonden aan een template, gebruik dan zeker mooie visuals! Zorg er in ieder geval voor dat de stijl van de pagina goed past bij de look en feel van je branding. Om je te inspireren staan hieronder een paar links van andere websites met mooie over mij pagina’s:

The Roar Template 

Silvia Falcomer Photography

Damsel in Dior

Jenna Kutcher 

.

#5 Actie in de taxi

Natuurlijk zet je een actieknop op de over mij pagina! Als je ideale klant denk, wooow met haar moet ik samenwerken of dit wil ik kopen!! Maak het ze dan gemakkelijk! Nadat je een bakkie hebt gedaan met iemand die je nieuw ontmoet zeg je ook niet, nou doei! Toen ik laatst online een favoriet Italiaans restaurant boekte (deze) werd ik zelfs gebeld door een echte Italiaan om te bevestigen. Actie, persoonlijk en daardoor onderscheidend. Hoppa!

.

Het belangrijkste van de over mij pagina is dat je laat zien wie je bent. Dat gaat veel verder dan het opsommen van je diploma’s en vertellen dat je lekker spontaan bent. Maak het niet langdradig en wees jezelf. Je krijgt sowieso een 10 voor de effort die je erin stopt want je onderscheid jezelf direct tussen de vele standaard over mij pagina’s. Een mooie mooie kans om aan te pakken en naast het geschreeuw op Social Media te connecten met je ideale klanten. Toch? Vind je het toch nog wel lastig? Check dan de freebies die je direct kan downloaden of maak gebruik van Gratis Website Feedback! Ik ben er voor je!

 

Download Gratis Website Checklist

xo Dianta

Hier op de blog lees je alles wat niemand je verteld over webdesign en branding. Ik ben hier namelijk om jou avontuur kracht bij te zetten. En ik vind het gewoon onwijs leuk om te bloggen. Hatsee! 

Ik ben Dianta, een webdesigner met Rotterdamse aanpak en groooote dromen. Op mijn witte sneakers cross ik van het strand naar de stad. Of zit ik met een knotje en nerd bril achter mijn computer. 

Hey hallo!

Meer over mij?

freebie

WOW! JA DAT WIL IK

Ik ben gek op moodboards maken! En help jou graag bij het visualiseren van de look & feel van je onderneming. Dus klik op de knop en ik maak een gratis moodboard voor je!

Moodboard